Concurența în domeniul serviciilor medicale crește în fiecare an. Dotate cu echipamente scumpe și susținute din finanțare de la stat, clinicile publice devin rivale demne pentru centrele private în lupta pentru pacienți. În această cursă, managerul trebuie să folosească instrumentele optime pentru a păstra clienții fideli și a atrage noi clienți. Una dintre acestea este introducerea unui sistem de management al cabinetului medical. Compania noastră a dezvoltat un astfel de sistem, denumit Doctor Plan, în urmă cu mai bine de 10 ani, la care lucrăm constant spre îmbunătățirea acestuia.
Un astfel de sistem permite nu numai menținerea unei baze de date a pacienților și emiterea de facturi, ci și monitorizarea activității clinicii și personalului acesteia, rapiditatea și calitatea serviciilor, volumul de muncă al medicilor, identificarea punctelor slabe și corectarea acestora. Octav Călin, director general al StillCo, vă vorbește despre cum să utilizați productiv toate instrumentele disponibile ale Doctor Plan pentru a vă crește vânzările.
Dml. Octav, cum poate un program de contabilitate să crească vânzările într-o clinică?
- Există mai multe modalități de a crește vânzările în clinică: atragerea mai multor clienți, creșterea facturii medii, creșterea numărului de vizite la clinică per pacient. Pentru a face acest lucru, organizația trebuie să fie cât mai eficientă și productivă posibil în fiecare punct de contact cu pacientul: în momentul alegerii unui serviciu, al programării, plății, acordării de îngrijiri medicale, astfel încât acesta să aibă o impresie pozitivă, fapt ce-l va determina să se întoarcă singur data viitoare, în același timp recomandând clinica și prietenilor.
Să începem cu mențiunea: Pentru a face acest lucru, Doctor Plan a dezvoltat un modul de calendar activ. Acest modul integrează programul medicilor dvs. în timp real, ceea ce permite secretarei sau medicului dumneavoastră de la clinică să gestioneze eficient programul de lucru. Puneți clienții pe lista de așteptare, indicați în timp util modificările în evidență.
Dar la urma urmei, nu toți cei care s-au înscris vin la recepție?
- Da, mai trebuie să aducem pacientul la plată și la internare. Aici este important modulul de email și sms, care poate reaminti pacientului despre programare, oferindu-i să schimbe data sau ora programării, dacă este cazul. Textul scrisorii depinde de sarcină.
- Apelurile joacă un rol important în această etapă. Dacă sistemul informatic al clinicii este integrat cu CTP (Centrală telefonică private), puteți vedea toate înregistrările apelurilor telefonice și puteți analiza interacțiunea personalului cu clientul. Pentru aceasta, de exemplu, Doctor Plan are un câmp pentru explicarea refuzului pacientului de a da curs invitației. Se întâmplă adesea ca administratorul să scrie acolo „bla bla bla” și, ca urmare, managerul nu vede imaginea reală a pacienților: câți au fost înregistrați, câți au venit, câți nu au venit și de ce. Dar în „jurnalul de acțiuni” al utilizatorilor, totul este înregistrat - ce angajat a scris și când.
Pacientul a venit la programare. Doctor Plan acționează ca un fișier de date aici, nu?
- Da, administratorul înregistrează pacientul. Cu Doctor Plan, înregistrarea inițială nu durează mai mult de 3 minute - acesta este convingerea noastră. Eu însumi am incercat recent să introduc datele unui pacient nou și am reusit în doar 1,5 minute!
Doar administratorul lucrează cu Doctor Plan?
- Desigur că nu. Medicul introduce și datele pacientului, anamneza. În special pentru fiecare specialist, fiecare specializare, am creat cele mai convenabile și mai familiare șabloane, din punct de vedere vizual - protocoalele preferate ale medicilor. Protocoalele noastre nu le provoacă stres atunci când completează: medicul trebuie doar să „introducă” numerele sau să selecteze plângerile pacientului din lista propusă.
- Programul este, de asemenea, configurat pentru a crea un număr mare de rapoarte care sunt disponibile directorului clinicii sau contabilului. Cu acces la astfel de rapoarte, Managerul Clinicii poate urmări mai bine performanța personalului său, de la administrator la medici.
- Pornim de la nevoile clienților noștri și ale angajaților acestora, adaptând Doctor Plan la acestea. De exemplu, după o întâlnire cu un gastroenterolog, puteți pune o scrisoare cu o dietă pentru pacient sub formă de newsletter prin e-mail.
- Doctor Plan este deschis la orice modificări și sugestii. Putem personaliza orice modul, orice raport pentru a se potrivi nevoilor clinicii dumneavoastră.
Se fac trimiteri prin corespondență către întreaga bază de date sau către un anumit pacient?
- Mailingul prin sms și e-mail se poate forma după diverse criterii: sex, vârstă, medic curant. De exemplu, vrem să ne informăm clienții despre o campanie la ginecolog: realizăm un eșantion cu toate femeile din baza de date a clinicii în vârstă de 25 până la 40 de ani care ne-au vizitat cel puțin o dată în ultimii 2 ani. Acesta este un exemplu. Puteți face orice pentru nevoile clientului.
Drept urmare, managerul vede o serie de date: carduri de pacienți, înregistrări de apeluri, facturi și diagnostice. Cum vor ajuta toate aceste tabele diferite la creșterea vânzărilor?
- Cu ajutorul instrumentelor Doctor Plan, managerul își poate da seama în ce stadiu al interacțiunii cu clienții clinica este mai puțin eficientă și productivă, pentru a corecta deficiențele.
Se pare că modelezi un fel de „pâlnie de vânzări” în Doctor Plan. Știu toți clienții tăi ce este o „pâlnie de vânzări”?
- Cu siguranță nu. Adesea, dacă există o astfel de solicitare, ne ajutăm clientul să-și construiască „pâlnia” și să găsească informațiile necesare dintr-o cantitate colosală de date, care, în cazul său particular va fi decisiv: redistribuim funcționalitatea între angajați folosind modulul „setarea sarcinilor” ; configurarea trimitereii de SMS; îmbunătățirea eficienței lucrului cu pacienții folosind „lista de așteptare” și nu numai. Șeful clinicii nu trebuie să aprofundeze în termeni și concepte de marketing, dar rapoartele existente sunt deja pârghii eficiente de management, marketing și promovare pentru manager. Acest lucru este deosebit de valoros atunci când nu există niciun agent de marketing în organizație.
Una peste alta, Doctor Plan este un instrument foarte eficient pentru reducerea costurilor și creșterea rate de conversie generale a afacerii tale.